Odpowiedzi

2010-02-01T20:16:44+01:00
A=krawędź sześcianu

v=a³

a=a+2cm

v=(a+2)³=a³+6a²+12a+8

a³+6a²+12a+8-a³=6a²+12a+8

6a²+12a+8=98
6a²+12a-90=0
Δ=b²-4ac=144+2160=2304
√Δ=48

a₁=(-b-√Δ):2a=(-12-48):12=-5 odpada, bo liczba ujemna
a₂=(-12+48):12=36:12=3
odp. krawędź tego sześcianu ma 3cm
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:20:29+01:00
A = ? - krawędź sześcianu

a +2 - krawędź szescianu zwiększona o 2 cm
V = a³ - objetość sześcianu
(a+2)³ = V + 98
a³ + 3*a²*2 + 3*a*2² + 2³ = a³ + 98
a³ + 6a² + 12 a + 8 = a³ + 98
a³ + 6a² + 12 a - a³ = 98 -8
6a² + 12a - 90 = 0 /: 6
a² + 2a - 15 = 0
Δ = b² -4ac
Δ = 2² - 4*1*(-15) = 4 + 60 = 64
Δ = 64
√Δ = √64 = 8

a₁ = (-2 -8):2*1 = (-10):2 = -5 ( pomijam bo bok nie może być ujemny)
a₂ = (-2 +8):2*1 = 6 : 2 = 3 cm

Krawędź sześcianu wynosi 3 cm
15 4 15