Odpowiedzi

2010-02-01T20:11:59+01:00
2 atomy wodoru
1 atom tlenu
( H20 )

ciało stale - lód
ciecz - woda
gazowy - para wodna :)
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T20:49:29+01:00
Http://www.zdrowa-woda.eu/wp-content/uploads/2008/03/wzor.gif

a) to wzór sumaryczny
b) to model cząsteczki wody
c) to wzór elektronowy
d) to wzór kreskowy (strukturalny)
_________________________________________________________________

Cząsteczka wody składa się z atomu tlenu i dwóch atomów wodoru.
W cząsteczce wody występuje wiązanie kowalencyjne spolaryzowane (pary elektronowe są przesunięte w stronę atomu tlenu). Cząsteczka wody ma budowę polarną (jest dipolem, czyli posiada 2 bieguny: dodatni i ujemny) dzięki czemu jest dobrym rozpuszczalnikiem dla substancji o podobnej budowie. ^^
2 5 2
2010-02-01T23:15:42+01:00
Woda ma budowę polarną (jest dipolem) czyli wyróżnia się u niej biegun dodatni i ujemny.
6 4 6