Rok przystępny ;
Chodzi mi o to , żebyscie wytłumaczyli mi to w skrócie ;
Na czytm to polega i jak mam odróznić rok przystepny od normalnego .
Jak to się dzieli ?
Prosze też o przykłady !: D
np. 2ooo - roj jest rokiem przystpnym ponieważ ... ?

3

Odpowiedzi

2010-02-01T20:13:19+01:00
Rok przystepny jest to taki rok ktory ma 366 dni :D
wtedy luty nie ma 28 dni tylko 29.
co 4 lata tak jest :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:15:05+01:00
Rok przystępny to rok, który ma 366 dni, zamiast 365.
Zdarza się on dokładnie co 4 lata.
W kalendarzu gregoriańskim (obowiązującym m.in. w Polsce), dodatkowy dzień występuje w lutym, który ma wtedy 29 zamiast 28 dni.

rok przystępny to np. rok 2004 :)
1 5 1
2010-02-01T20:16:48+01:00
Rok przestępny jest to taki rok w którym luty ma 29 dni;]
to proste rok normalny ma w lutym 28 dni a przestępny 29.*
rok 2012 jest rokiem przestępnym ponieważ luty ma 29 dni;]
rok przestępny występuje co 4 lata
1 5 1