Ekran monitora ma ksztalt prostokata o bokach dlugosci 2.7dm i 2dm, a erkan kalkulatora ma ksztalt prostokata o bokach dlugosci 10cm i 2 cm ile razy powierzchnia ekranu kaklulatora jest mniejsza od powierzchni ekranu monitora?

Z dzialaniami najlepiej :]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:15:33+01:00
2,7dm *2dm = 5,4dm2 = 540cm2
10cm*2cm=20cm2

540/20=27
2010-02-01T20:17:21+01:00
Pole ekranu monitora: 5,4dm²

a-2,7 dm
b-2dm
P=a*b=2,7dm*2dm=5,4dm²

Pole kalkulatora:
a-10cm=1dm
b-2cm=0,2dm
P=a*b=1dm*0,2dm=0,2dm²

5,4dm² : 1,2dm² = 27
Odp; Pole monitora jest 27 razy mniejsze od powierzchni ekranu kalkulatora.
1 5 1
2010-02-01T20:18:19+01:00
Monitor
Dane:
a=2,7 dm
b=2 dm
P=a * b=2,7dm * 2dm =5,7dm kwadratowych = 570 dm kwadratowych

Kalkulator
Dane
a=10cm
b=2cm
P=a * b=10cm * 2cm= 20cm kwadratowych

Montor /Kalkulator= 570 / 20 =28,5

Odp. Ekran monitoru jest wiekszy od ekranu kalkulatoru 28,5 razy.