Odpowiedzi

2010-02-01T20:13:55+01:00
Rodzaje odnóży gębowych:
nagogłaszczki służą do rozdrabniania pokarmu lub jako narząd dotykowy
szczękoczułki służą także do rozdrabniania pokarmu lub walki
Najlepsza Odpowiedź!
  • Jack
  • Początkujący
2010-02-01T22:51:30+01:00
Szczękoczułki to pierwsza para chwytnych narządów gębowych u niektórych szczękoczułkowców (pajęczaków i kikutnic). Składają się z dwóch lub trzech segmentów. Służą do walki, także do rozrywania zdobyczy. Często znajdują się w nich ujścia gruczołów jadowych.

Nogogłaszczki todruga para odnóży pajęczaków, położona bezpośrednio za otworem gębowym.
Służą one do rozdrabniania pokarmu oraz jako narządy dotykowe.