Odpowiedzi

2010-02-01T20:58:40+01:00
Http://obluze.pl/klasa1/lekcje/34-lekcje/79--wizanie-kowalencyjne-atomowe-wzory-chemiczne.html

bardzo dobre wytłumaczenie i wzor ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:59:58+01:00
Hmm Narysuj obok siebie 2 cząsteczki tlenu, przy jednej: na górze 2 elektrony, na dole 2 elektrony i z prawej też 2, ale położone pionowo. Przy drugiej podobnie, tylko 2 elektrony po środku muszą być z lewej. I te 2 elektrony środkowe łączą się z tymi środkowymi drugiej cząsteczki. Tak powstaje wiązanie podwójne, a każda cząsteczka ma po 8 elektronów i tworzy korzystny oktet elektronowy.