Oblicz długości zaznaczonych odcinków. Wynik zaokrąglij.

Twierdzenie Pitagorasa

c)przeciw prostokątna=x²
przyprostokątna=1,2m² i 0,8m²

d)przeciwprostokątna=x²
przyprostokątna=4m² i 2m²

e)przeciwprostokątna=x²
przyprostokątna=20cm² i 5cm²

f)przeciwprostokątna=4m²
przyprąstokątna=x² i 1,2m²

2

Odpowiedzi

2010-02-01T20:30:45+01:00
A) 1,2²+0,8²=x²
c²=1,44+0,64
x²=2,08
x= pierwiastek z 2,08

d) x²=4²+2²
x²=16+4
x²=20
x=2 pierwiastek z 5

e) x²=20²+5²
x²=400+25
x²=425
x=5pierwiastek z 85

f) 16=x²+1,2²
x²=16-1,44
x=pierwiastek z 14,56

chyba cos takiego xD
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Romo
  • Początkujący
2010-02-01T20:36:13+01:00
X²=1,44+0,64
x=√(2,08)
x≈1,44


x²=16+4
x=√20
x=2√5
x≈4,47

x²=400+25
x=√425
x=5√17
x≈20,62

16=x²+1,44
16-1,44=x²
x=√14,56
x≈3,82
25 4 25