Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:34:25+01:00
Tworzy równoległobok (może byc to romb, jesli jest to trójkąt równoboczny ;)

A więc mamy trójkąt, i wyznaczamy środek jednego boku, który będzie wyznaczał punkt symetrii i teraz odkładasz cykrlem, stawiając nózkę cyrkla w tym punkcie(nazwijmy go S). Odmierzasz odległość cyrklem od punktu B i zakreślasz łuk, w tym przypadku nachodzi on na punkt C i w punkcie C będzie punkt B'. To samo robisz z punktem C- punkt C' pokrywa się z punktem B. Teraz poprowadź prostą przechodząca przez punkt A i S. Odmierz odleglość AS cyrklem i zatocz łuk na prostej. W miejscu przecięca prostej z tym łukiem jest punkt A'. Połącz punkty A', B' i C' i razem z trójkątem ABC otrzymasz równoległobok ;)

Mam nadzieję, że pomogłam :)
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T20:37:45+01:00
Musisz narysować trójkąt i na jednym z jego boków zaznaczyć punkt będący środkiem tego boku, a teraz z każdego wierzchołka trójkąta poprowadzić prostą przechodzącą przez ten punkt i przenieść każdy wierzchołek na drugą stronę punktu. wtedy powstanie Ci drugi trójkąt i, jeśli narysowany na początku trójkąt jest równoramienny, to powstanie romb, jeśli nie jest równoramienny, powstanie równoległobok.
1 5 1