Odpowiedzi

2010-02-01T20:30:44+01:00
Ponieważ tego dnia święci się świece gromnice aby zanieść światło Chrystusowe do naszych domów
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:32:33+01:00
Święto Matki Bozej Gromnicznej to inaczej święto ofiarowania pańskiego czyli upamiętuje dzień w którym Maryja i Józef ofiarowali Jezusa w światyni.

Proszę ;))
5 3 5
2010-02-01T20:34:27+01:00
Święto Ofiarowania Pańskiego, Matki Boskiej Gromnicznej – święto chrześcijańskie, upamiętniające ofiarowanie Jezusa Chrystusa w świątyni jerozolimskiej, zgodnie z prawem Mojżeszowym. Dawniej nazywane Oczyszczeniem Najświętszej Maryi Panny (40. dzień od Narodzenia Jezusa), czym nawiązywano do święta spotkania i święta oczyszczenia w tradycji starotestamentalnej i chrześcijańskiej. Obchodzone 2 lutego.


Począwszy od IX wieku wierni w tym dniu przynoszą do kościoła świece do pobłogosławienia zwane gromnicami. Nazwa ta wywodzi się od słowa „grom”, gdyż zapalano je w czasie burzy, stawiano w oknie i modlono się o oddalenie piorunów.
{ dlatego ,że święci si gromnice }

1 5 1