W Polsce produkuje się 284 km2 tkanin bawełnianych rocznie. Przypuśćmy, że całą roczną produkcję wykonano w postaci jednej tkaniny o szerokości 140 cm. Ile razy można by tą tkaniną opasać Ziemię? (Obwód równika wynosi ok. 40000 km).

[wynik będzie ok. 5 razy, ale ja potrzebuję obliczenia, z góry dzięki ;D ]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T20:34:22+01:00
Dane:
tkaniny bawełniane - 284 km²
szerokość - 140 cm
obwód równika - 40000 km

Szukane :
Ile razy można by tą tkaniną opasać Ziemię?

Rozw:
140 cm = 1,4 m = 0,0014 km
284 : 0,0014 = 202857
202857 /40000 km = 5,071425 ≈ 5

Odp: Tą tkaniną można Ziemię opasać 5 razy.
40 4 40
2010-02-01T20:34:43+01:00
1km=1000m=100 000cm→1cm=0,00001km
140cm=140×0,00001km=0,0014km

powierzchnia tkaniny=284km²

p=ab
284km²=0,0014b
b=284:0,0014
b=202857.14km

202857,14km:40 000=5,0714285

tkaniną można by opasać ziemię ponad 5 razy
17 3 17
2010-02-01T20:36:31+01:00
W Polsce produkuje się 284 km2 tkanin bawełnianych rocznie. Przypuśćmy, że całą roczną produkcję wykonano w postaci jednej tkaniny o szerokości 140 cm. Ile razy można by tą tkaniną opasać Ziemię? (Obwód równika wynosi ok. 40000 km).

P=284km²=1km*284km
1km=1000m=100000cm
x-140cm
100000x=140km /:100000
x=0,0014km

P=284km²=x*y
P=0,0014y=284 /:(0,0014)
y=202857,15km

202857,15km:40000km≈5,07 razy
8 2 8