Na W C Z O R A J :)

W trójkąt prostokątny o przyprostokątnych 6 cm i 8 cm wpisujemy prostokąt, w taki sposób jak na rysunku.( który to nie chce się załączyć. Poniżej podałam proporcje jakie ustaliłam, może to wystarczy, szczególnie że ten rysunek nic nie daje )
Wyznacz wymiary tego prostokąta, który ma największe pole powierzchni.

Wiem, że z Talesa. Jeden bok oznaczam jako x, drugi y. I mam proporcje 6-y/x= 6/8. Nie wiem co dalej :)

2

Odpowiedzi

2009-10-06T15:51:58+02:00
Ja nie rozumiem:
W trójkąt prostokątny wpisujemy prostokąt;//// w taki sposób jak na rysunku.
- Nie ma rysunku ;;;;;;;//////////// sory
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T16:37:48+02:00
8÷2=4
6÷2=3
Dłuższy bok prostokąta ma miare 4 a krótszy 3:D