Na zlecenie klienta makler ma kupić akcje spółek a i b za 1000zł. Cena jednej akcji spółki A jest równa 4.25 zł, a jedna akcja spółki B kosztuje 6,75 zł. Ile maksymalnie akcji każdego rodzaju makler może kupić, jeśli tańszych ma być o 10 więcej niż droższych?

2

Odpowiedzi

2010-02-01T20:37:36+01:00
A + b = 1000 zł
a = 4.25
b= 6.75

x + 10 = a


10 x 4.25 = 42, 5
100 x 4,25 = 425

a = 425 zl
b= 1000 zł-425 zł = 575 zł

4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T20:39:19+01:00
Dane:
cena spółek - 1000 zł
cena jednej akcji A - 4,25 zł
cena jednej akcji B - 6,75 zł

Szukane:
Ile maksymalnie akcji każdego rodzaju makler może kupić, jeśli tańszych ma być o 10 więcej niż droższych?

Rozw:
4,25 ( x + 10 ) + 6,75x ≤ 1000
4,25x + 42,5 + 6,75x ≤ 1000
11x ≤ 957,5
x ≤ 87

Odp: Maksymalnie może kupić 87 akcji.
6 4 6