Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T15:58:13+02:00
Wyjaśnij , jakie są skutki przyczyny zróżnicowania rolnictwa światowego . !!!
Geografia kl 2

Przyczyny zróżnicowania rolnictwa światowego zależą przede wszystkim od klimatu. W krajach ciepłych mogą rosnąć owoce egzotyczne ponieważ potrzebują one dużo słońca (ciepłego
klimatu) np. winogrona są sadzone na górkowatych polach tak jak herbata czy kakaowce. W Polsce mamy zły klimat do uprawy takich owoców. U nas za to sadzi się wiele odmian zbóż ponieważ nie mają zbyt za gorąco ani zbyt podmokłego terenu. I to się tak odmienia zróżnicowanie rolnictwa
2009-10-06T16:08:10+02:00
Przyczyny;
-głód
-żywioły
-wojny
-prześladowania
-poszukiwanie pracy
-lepsze perspektywy na przyszłość
-wysoki poziom życia niektórych krajów
-klimat
-dostęp do wody
-wysokość n.p.m
skutki;
-wzrost PKB
-starzenie się społeczeństwa
-rozwinięcie eksportu i importu
-w każdej części świata dostępna jest inna roślinność
2009-10-06T17:24:36+02:00
-gleba
-wojny
-nawozy (czy są używane czy nie)
-mechanizacja( czy jest czy nie)
-klimat
-temperatura powietrza
-wysokość n.p.m
-nawodnienie

skutki:
-wysoka śmiertelnośc
-starzenie sie społeczeństwa