Odpowiedzi

2010-02-01T20:53:51+01:00
Pole trójkąta:
a * h /2
h - wysokość
a - długość boku
a= 24m
h= 10m
P = 24m * 10m / 2 = 240m (kwadratowych)

pole trapezu:
( a+b) * h/2
a, b - długości podstaw
h - długość wysokości
(24m + 40m ) * 12m / 2
64m * 12m / 2
768m / 2= 384m ( kwadratowych)

240m ( kwadratowych) + 384 m ( kwadratowych) = 624 m (kwadratowych)
1a (ar) = 100 m ( kwadratowych)
624 m (kwadratowych) = 6,24 a

Odp. Pole działki budowlanej wynosi 6,24 a.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:54:30+01:00
Podzieliłam sobie figurę na 2 części:
1. trójkąt:
P= a*h/2
P=24*10/2 = 120m²

2.trapez:
P= (a+b)*h/2
P= (40+24)*12/2
P= 64*6 = 384m²

3. Dodać pole trójkąta i trapezu i zamienić na ary:
384+120=504m²=5,04a

koleś u góry pomylił się w polu trójkąta bo nie podzielił przez 2!
1 5 1