Odpowiedzi

2010-02-01T20:51:07+01:00
- należy dokładnie obmyć wodą ulenioną
- starać sie nie zabrudzić rany
- jak najszybciej skąsultować się z lekażem
- należy być spokojnym po ugryzieniu
- nie wolno wysysać jadu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:51:08+01:00
Nie należy dotykać żmij - należy je zostawić w spokoju i pozwolić im żyć (są objęte ochroną). Należy wycofać się powoli i bez paniki.
Należy uważać, gdzie się siada - miło jest odpocząć na słonecznej polance, na przewróconym pniu pod miedzą. Pamiętać jednak trzeba, ze ta polanka jest także ulubionym miejscem odpoczynku żmij. Trzeba dokładnie obejrzeć takie miejsca.
Idąc w miejsce, gdzie można spodziewać się obecności żmij, należy zakładać buty za kostkę.

W razie ukąszenia należy w miarę możliwości jak najszybciej pozbyć się jadu, oczyścić ranę i wykonać opatrunek.
Należy przede wszystki założyć opaske uciskowa.
Opaskę zakładamy w taki sposób, żeby hamowała odpływy krwi żylnej w kierunku serca, lecz żeby nie zatrzymywała dopływu krwi tętniczej.
Dzięki opasce zyskuje się tez na czasie i enzymy znajdujące się w tkankach mają szansę rozkładać jad.
Ucisk można zdjąć tylko na zlecenie lekarza.
Trzeba jak najszybciej przetransportować chorego do szpitala, aby tam dostał surowicę.
2010-02-01T20:57:15+01:00
-uspokoić rannego
-rana ukoszenia musi być niżej niż serce
-nie rozcinać rany ani nie wysysać rany
-jeżeli ranny traci świadomość sprawdzać zachowane krążęnie i oddychanie
-po dotarciu do placówki poinformować personel i zastosować surowicę