Przypuścmy,że chcesz kupic 1,8 m² kefelków "Lazur".Sprzedawca dał ci jedno pełne pudełko.Ile jeszcze powinien dołożyc kafelków?

Wiemy że:
-Kafelki "Lazur" mają wymiary 15 cm x 30 cm
-Zawartośc jednej paczki kafelków "Lazur" wynosi 1,08 m²
-W jednym pudełku tych kafelków są 24 kafelki
BŁAGAMMMMM!!!!!!BARDZO PILNE!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-02-01T21:02:24+01:00
15cm*30cm=450cm
1m kw=10000cm
1,08m=10800cm
1,8m=18000cm-10800cm=7200cm
7200cm:450cm=16
sprzedawca powinien dołożyć jeszcze 16 płytek.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T21:08:14+01:00
1,8m²= 18000cm²
15 cm * 30 cm= 450cm²
18000cm² ÷450cm² = 40
40 - 24 = 16
Brakuje 16 kafelek czyli potrzeba jeszcze jedno pudełko