Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T20:53:12+01:00
Gejzery są dość rzadkim zjawiskiem, wymagającym kombinacji szczególnych warunków geologicznych i klimatycznych. Można wymienić 6 miejsc na świecie, gdzie występują większe nagromadzenia gejzerów:

* Park Narodowy Yellowstone, Wyoming, USA,
* Islandia,
* Wyspa Północna, Nowa Zelandia,
* Kamczatka, Rosja,
* El Tatio, Chile,
* Unmak, Alaska, USA.

Ponadto pojedyncze gejzery można odnaleźć w różnych zakątkach globu: w Peru, Boliwii, Meksyku, Dominice, na Azorach, w Kenii i Japonii.

Yellowstone stanowi największe i najbardziej aktywne pole gejzerów. W 9 nieckach z gejzerami występuje prawie 400 gejzerów, czyli tyle ile razem w pozostałych częściach kuli ziemskiej. Tutaj też znajduje się najwyższy gejzer Steamboat Geyser oraz najbardziej znany Old Faithful Geyser. Występowanie gejzerów jest związane z działalnością wulkaniczną.
25 4 25
2010-02-01T20:53:28+01:00
USA,
Islandia,
Nowa Zelandia,
Rosja,
Chile,

17 4 17
2010-02-01T20:57:49+01:00
USA, Islandia, Słowacja, Meksyk, Japonia. ;)
12 4 12