Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T21:00:58+01:00
Kwadrat o boku a
r - promień kola wpisanego w kwadrat
R - promień kola opisanego na kwadracie
r = 1/2a -połowa boku
R = 1/2 a√2 - połowa przekątnej kwadratu
πR² - πr² = π*(1/2a√2)² - π(1/2a)² = π * 1/2a² - π * 1/4a² = 1/4πa²
2010-02-01T21:02:20+01:00
Niech kwadrat ma bok a,R promień koła opisanego na kwadracie ,r promień koła wpisanego w kwadrat
Zatem
2R=a√2 <=>R²=a²/2 i r=a/2
Pk₁=πR²=πa²/2
Pk₂=πr²=πa²/4
Pk₁-Pk₂=πa²/2-πa²/4=πa²/4