Wpisz obok zdań odnoszących się do pogody literę P, natomiast obok zdań charakteryzujących klimat - literę K.
a) Dziś wieje silny wiatr, ale jest słonecznie.
b) Najniższe wartości temperatury powietrza w Polsce notowane są zimą.
c) W środkowej Afryce średnie roczne amplitudy temperatury powietrza należą do najmniejszych na kuli ziemskiej.
d) Dawno nie było takiej burzy jak dzisiaj.
e) Do Rzymu najlepiej pojechać latem, gdyż o tej porze roku rzadko pada tam deszcz.
f) Wczorajsza mgła utrudniała jazdę kierowcom.
g) W południowo-wschodniej Australii roczna suma opadów atmosferycznych wynosi około 1000mm.
h) Synoptycy przewidują, że jutro wystąpią intensywne opady śniegu.

Proszę o szybką pomoc! ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-01T21:00:45+01:00
A)P
b)K
c)K
d)P
e)K
f)P
g)K
h)P
15 4 15
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T21:02:27+01:00
A=p
b=k
c=k
d=p
e=k
f=p
g=k
h=p
22 4 22