Zad4
W trójkącie prostokątnym jeden z kątów ostrych ma 30 stopni.Oblicz obwód tego trójkąta,jeśli:
a)krótsza przyprostokątna ma długość 2
b)dłuższa przyprostokątna ma długość 2
c)przeciwprostokątna ma długość 2
i weście jakoś to mi narysujcie bo ja mam okrutną babe z matmy :/
pomóżcie przysięgam ż ejakoś się odwdzięcze tylko błągam weście jakoś nie wiem rozrysujcie
Bo ja nie umiem ni w żąb matmy :(:(

2

Odpowiedzi

2010-02-01T21:09:43+01:00
A]
z własności kata 30⁰ widzisz, bo tego sie nie liczy,że c=4, a druga przyprostokątna b=a√3:2
b=4√3:2=2√3

obwód=2+4+2√3=6+2√3=2(3+√3)
b]2=a√3:2
a√3=4
a=4√3:3=⁴/₃√3= przeciwpreostokątna c
a druga przyprostokątna =½c=⅔√3
obwód=2+⁴/₃√3+⅔√3=2+2√3=2(1+√3)
c]
c=2
z własności kata 30⁰ wiesz, że a=1
a druga przyprostokątna b=a√3:2=2√3:2=√3

obwód=2+1+√3=3+√3

tu nie ma co rysować, zwykły Δ prostokątny
35 3 35
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T21:14:37+01:00
W załączniku masz odpowiedź do a) i c)
35 4 35