Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T21:14:49+01:00
Grecy byli dla Rzymian niedoścignionym wzorem. Rzymianie gdy przejeli Grecję zaczerpali i przyswoili ich kulturę, ponieważ był bardzo bogata. Dotyczy to również budowli,świątyń, litelatury. W rzymie każdy wykształcony człowiek znał Grekę.
8 3 8
2010-02-01T21:22:43+01:00
A ja mam ten temat teraz ;p

Rzymianie uważali Hellenów za niedościgły wzór w dziedzinie kultury. Uczyli się greckiego języka, sprowadzali z Grecji dzieła sztuki lub wykonywali ich kopie. Na utworach greckich pisarzy wzorowali się m.in. Wergiliusz, Horacy i Owidiusz. Uczęszczali także do greckich szkół w których uczyli uzdolnieni Grecy.

No to tak krótko i na temat ;)
10 4 10