Hrabia barszvcyk wezwał swoich poddanych i ogłosił grzybobranie. Za każdy przyniesiony grzyb jadalny zapłacił talara ale za każdy trujący odebrał 3 talary. Antek przyniósł 50 grzybów i zatobił 18 talarów. Ile zebrał jadalnych a ile trujących?

3

Odpowiedzi

2010-02-01T21:17:02+01:00
X+y=50
x+(-3y)=18

x - jadalne
y - niejadalne
uklad rownan rozwiaz i zadanie zrobione
2010-02-01T21:18:07+01:00
X - jadalne
y - niejadalne

x+y=50
x-3y=18
prosty ukłąd równan i masz odp
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T21:23:44+01:00
Hrabia barszvcyk wezwał swoich poddanych i ogłosił grzybobranie. Za każdy przyniesiony grzyb jadalny zapłacił talara ale za każdy trujący odebrał 3 talary. Antek przyniósł 50 grzybów i zatobił 18 talarów. Ile zebrał jadalnych a ile trujących?
x-grzyby jadalne
y-grzyby trujące

x+y=50
x-3y=18 /*(-1)

x+y=50
-x+3y=-18
------------------
4y=32 /:4
y=8

x=50-y
x=50-8
x=42

Zebrał 42 jadalne grzyby i 8 trujących