A) Oblicz pole trójkąta równoramiennego,w którym podstawa ma długość 6, a ramię ma długość 10.
B) Wysokość trójkąta równoramiennego poprowadzona do podstawy ma długość 6. Jaki obwód ma ten trójkąt, jeśli jego pole jest równe 16 ?.
C) W okręgu o promieniu 8 poprowadzono cięciwę. Jaką długość ma ta cięciwa, jeśli jej odległość od środka okręgu jest równa 6 ?.
Za odp. z góry dzięki :)

3

Odpowiedzi

2010-02-01T21:27:26+01:00
2010-02-01T21:27:41+01:00
A)
podstawa 6 , wysokosc 9 (z pitagorasa)
pole= (6*9)/2 = 27
b)

16=(x*6)/2

x (bok) = 5(teraz ulamek) 1/3

obwod= 16

c) 2(teraz pierwiastek)\|28


Do kasienki to jest trojkat rownoramienny nei wszedzie ma ta sama wysokosc!!

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T21:35:15+01:00
A) P = ½ * 6* 10 = 30 cm²
B) 16 = ½ * 6 * a
16 = 3 * a
5 1/3 = a
Obwód = 5 1/3 + 2b
C) Korzystam z Tw . Pitagorasa x - połowa długości cięciwy
6² + x² = 8²
36 +x² = 64
x² = 64 -36
x² = 28
x = √28 = 2√7
Cięciwa = 2* x = 4√7
1 5 1