Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T21:26:25+01:00
V walca = 3,14 * (20/2)^2 * 50= 15700 cm^3

V prostopadloscianu musi byc taka sama lub wieksza, czyli

15700= 25*40*x
x=15,7 cm
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T21:27:15+01:00
Http://matma4u.pl/Jaka-powinna-byc-minimalna-wysokosc-tego-pojemnikae-walec-prostopadloscian-t14653.html to ci powinno pomoc;)

2010-02-01T21:44:51+01:00
D = 20 cm, więc r = 10 cm; π ≈ 3,14
Zachodzi nierówność:
π * r^2 * H ≤ Pp * h [H≠h)
3,14 * 100 cm^2 * 50 cm ≤ 25 cm * 40 cm * h
15 700 cm^3 ≤ 1000 cm^2 *h : 1000 cm^2
15,7 cm ≤ h
h ≥ 15,7 cm
Odp.: Wysokość pojemnika powinna mieć minimalną wysokośc ok. 15,7 cm.