Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T21:27:41+01:00
Hipoteza:
Kiełkujące nasiona w procesie oddychania emitują ciepło.
Mierzysz temperaturę w obu termosach. Do jednego termosu wrzucasz kiełkujące, do drugiej suche nasiona (te sama wagę powiedzmy). Do obu wkładasz termometr przez otwór w korku i czekasz (umieszczasz oba termosu w tym samym miejscu i monitorujesz też temperaturę otoczenia na wszelki wypadek, jeśli termosy są z bazarku;P). Po jakimś czasie sprawdzasz temperaturę (można ustalić kilka punktów czasowych). Patrzysz jak zmieniła się temperatura w jednym i drugim termosie.

sama robiłam bo mi pani sprawdziła
2010-02-01T21:28:13+01:00
Ciepło wytwarzane przez oświetlenie pobudza kiełkowanie, poza tym jest to jeden z czynników, zimno nie sprzyja kiełkowaniu