Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T21:40:30+01:00
wartosciowosc siarki IV

O=S=O narysuj to jak taka piramide troche
3 1 3
2010-02-01T21:42:57+01:00
SO2 znajac sama wartosciowosc tlenu mozemy obliczyc wartosciowosc siarki
tlen = -2 a s=x wiec mamy
-2*2 =x
-4=x
to wartosciowasc s równa sie +4,
bo 4 + (-2*2)=0
ladunki zawsze musza sie zerowac.

wzór strukturalny to

O==S==O
1 1 1
2010-02-01T21:44:28+01:00
SO2 - wartościowość S=IV a O2= -II

wzór tlenku siaarki to O==S==>O
O<==S==O
moga byc dwa sposoby bo to sa wzory rezonansowe i włąsnie tlenek siarki jest tego przykładem

sztrzałki oznaczaja ze siarka oddaje tlenowi dwa elektrony a zwykłe linie bez strzałek to uwspolnienie 2 elektronów pomiedzy siarka a tlenem

powyzsze rozwiazania innych ludzi sa błedne nie moze siarka łaczyc sie z dwoma tlenami do tego oddajac im po dwa elektrony bo siarka dazy do oktetu tak jak i tlen
4 4 4