Proszę o pomoc..;[;[

zad.1;wpisz cechy bakterii, które pozwalają im na zasiedlenie podanych środowisk życia:

1.skóra,drobiny kurzu,różne przedmioty.-.................?
2.wnętrze organizmu.-...................?
3.gorące źródła.-................?

zad;2
Kapsyd jest?

zad;3

Połącz nazwy bakterii i wirusów z ich znaczeniem dla człowieka:

1.pałeczka okrężnicy
2.laseczka jadu kiełbasianego

z

a)pomaga w trawieniu pokarmu roślinnego
b)wytwarza witaminy
c)wytwarza toksyny

zad.4;
1.Miejsce występowania bakterii symbiotycznych: przewód pokarmowy zwierząt roślinożernych ---> Korzyści, jakie otrzymują organizmy żyjące w symbiozie z bakteriami: .............................???
2.Miejsce występowania bakterii symbiotycznych: jelita człowieka ---> Korzyści, jakie otrzymują organizmy żyjące w symbiozie z bakteriami:.............................???

Proszę o odpowiedź..będę bardzo wdzięczny..:)

2

Odpowiedzi

  • Teru
  • Początkujący
2010-02-01T22:12:31+01:00
1.

2.element składowy wirionu, będący płaszczem białkowym, wewnątrz którego zawarty jest kwas nukleinowy.

3.pałeczka okrężnicy-wytwarza witaminy
laseczka jadu kiełbasianego-wytwarza toksyny

4.żyją w jelitach zwierząt przeżuwających, które żywią się pokarmem roślinnym bogatym w błonnik. To właśnie dzięki bakteriom możliwe jest jego strawienie i przyswojenie, ponieważ syntezują one odpowiednie enzymy.

Jedno z najważniejszych zadań naszych dobrych bakterii, to ochrona przed inwazją tych złych – chorobotwórczych lub pasożytniczych. Z naukowych obserwacji wynika, że ludzie zachowują przez lata własne szczepy, które odstręczają bakterie innych osób. Jednak bakterie nie tylko wspomagają nasz system odpornościowy. Bakterie jelitowe, wytwarzają witaminę K i witaminy z grupy B, wspomagają wchłanianie elektrolitów – soli sodu, potasu i magnezu oraz poprawiają przyswajalność innych substancji mineralnych. Krótko mówiąc, regulują nasze procesy trawienne zapobiegając przykrym dolegliwościom, jak biegunki i zaparcia, tworzą odpowiedni mikroklimat jelit.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T22:30:17+01:00
Ad 1.
1.skóra,drobiny kurzu,różne przedmioty.-przetrwalniki
2.wnętrze organizmu.- rzęska, oddychanie beztlenowe
3.gorące źródła.- ściana komórkowa

ad 2.
Kapsyd - element składowy wirionu, będący płaszczem białkowym, wewnątrz którego zawarty jest kwas nukleinowy.

ad 3.
pałeczka okrężnicy wytwarza toksyny
laseczka jadu kiełbasianego pomaga w trawieniu pokarmu roślinnego

ad 4.
1.Miejsce występowania bakterii symbiotycznych: przewód pokarmowy zwierząt roślinożernych ---> Korzyści, jakie otrzymują organizmy żyjące w symbiozie z bakteriami:uczestniczą w rozkładzie celulozy - źródło witamin

2.Miejsce występowania bakterii symbiotycznych: jelita człowieka ---> Korzyści, jakie otrzymują organizmy żyjące w symbiozie z bakteriami:witaminy-stwarzają warunki do trawienia