Czterdziestopięciolitrowy bak paliwa zatankowanego do pełna benzyną.Samochód zużywa 6 trzy czwarte litra benzyny na 100 km przejechanej drogi.ile benzyny zostanie w baku po trzech dniach,jeśli każdego dnia samochód pokonuje drogę 100km?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T22:10:21+01:00
Bak = 45 litrów paliwa
zużycie 6i3/4 paliwa na 100km
6i3/4 = 6,75 l na 100 km
3 dni = 300 km
3 x 6,75 l = 20,25 l
przez 3 dni pokona 300km i zuzyje 20,25 l paliwa

45 l - 20,25 l = 24,75 l
W baku zostanie 24,75 lita benzyny
2010-02-01T22:14:05+01:00
45l+pelen bak paliwa
6¾l-100km
3dni po100km=300km
3*6¾=20¼l

45l-20¼l=24¾l
odp.po 3 dniach pozostanie 24¾l paliwa
2010-02-01T22:15:20+01:00
Bak -45l
spalanie na 100km -6,75
3 ×100km= 300km -droga
3×6,75=20,25
45-20,25=24,75
odp: W baku zostanie 24,75 l paliwa