Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-06T16:25:13+02:00
Święta dziadow.
Celem było nawiązanie kontaktu z duszami zmarłych i pozyskanie ich przychylności.
W pierwotnej formie obrzędu duszom zmarłym należało ugościć np jajkami,miodem czy kasza,aby oprócz przychylności pomóc im w osiągnięciu spokoju w zaświatach.Zapalano ogniska,żeby dusze zmarłych mogły dojść do domu ,spedzając w ten sposób noc z bliskimi.Ogień tez uniemożliwiał wyście na świat upiorom,tzn.duszom ,które zmarły naglą śmiercią lub popełniły samobójstwo.
2 5 2
2009-10-06T16:26:40+02:00
Dziady- święto pogańskie o znaczeniu mistycznym, przedstawione w utworze A. Mickiewicza. Odbywa się w nocy, ma na celu wywołanie i pomoc duchom które z rożnych przyczyn błąkają się po ziemi. Jest celebrowane w Dzień Zaduszny.
2 4 2