Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T22:18:34+01:00
Promień koła₁:
Pk=π cm²
r=?

Pk=πr²
πr²=π cm²/:π
r²=1cm²
r=√1cm²
r=1cm

Promień przy polu 9razy większym:
Pk=9π cm²
r=?

Pk=πr²
πr²=9πcm²/:π
r²=9cm²
r=√9cm²
r=3cm

Odp.Koło o polu 9 razy większym jest równe 3 cm
2010-02-01T22:20:14+01:00
P₁=π
P=πr²
π=πr²
r²=1
r=1
P₂=9π
9π=πr²
r²=9
r=3
2010-02-01T22:25:26+01:00
Wzór P=πr²

P=πcm²
πcm²=πr² /:π
1cm²=r²
r=1cm

9x wieksze:
P=9πcm²
9πcm²=πr² /:π
9cm²=r²
r=√9cm²
r=3cm

spr.
P=π*r²
P=π*(3cm)²
P=9πcm²