Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T22:19:45+01:00
Bardzo szkodliwe jest tarcie występujące np. podczas lotu rakiety w atmosferze. Tarcie wywołane ścieraniem się zewnętrznej powierzchni rakiety i powietrza powoduje nie tylko hamowanie jej ruch, ale także rozgrzewanie rakiety do bardzo wysokiej temperatury. Szkodliwość tarcia polega również na tym, że powoduje ono zniszczenie trących się podczas ruchu elementów maszyn. W ten sposób zdzierają się osi i łożyska, wykonane z najbardziej cennych materiałów. Oblicza się, że z powodu tarcia ulegają w ciągu roku zużycia dziesiątki tysięcy ton najdroższych metali. W świetle szkodliwości tarcia, doniosłego znaczenia nabierają sposoby zmniejszania tarcia.

Tarcie bywa również pożyteczne. Jest ono niezbędne, aby wprawić w ruch ciało będące w spoczynku lub zatrzymać to, które jest w ruchu.
56 4 56
2010-02-01T22:21:03+01:00
Pozytywne:
*możliwe jest hamowanie pojazdów (np. samochodów)
*większość meteorytów lecących ku ziemi spala się w atmosferze

Negatywne:
*ścieranie się płyt gramofonowych
*rysowanie powierzchni (lakier, wypolerowany metal)
*niemożność wynalezienia Perpetuum mobile :) ani wahadła matematycznego
45 2 45
2010-02-01T22:21:06+01:00
Pozytywne to np:
- nie przewracamy sie,
- mozemy wykonywac codzienne czynnosci (np mycie zabkow, picie, jedzenie i nic nie wypada nam z rak)
- mozemy uzywac kulkowych myszek ;)
- mozemy sie przemieszczac (bez tarcia nie ruszylibysmy z miejsca obojetnie czy na nogach, czy jakims pojazdem)
- itd, itp


Negatywne
- kazde dzialanie wymaga wlozenia pewnej energii
- musimy lac benzynke do autek
- nie da sie stworzyc perpetum mobile
- musimy stosowac lozyska
- przedmioty sie zurzywaja
itd, itp
41 2 41