Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T22:22:55+01:00
- założenie Rzymu
- wprowadzenie Republiki
- I wojna punicka
- bitwa pod Zamą, wygrana nad Kartaginą, koniec II wojny punickiej
- koniec monarchii macedońskiej
- koniec III wojny punickiej
- bitwa pod Akcjum, umowna data początku Pryncypatu ;)
11 4 11
2010-02-01T22:24:36+01:00
753r.p.n.e - założenie Rzymu
509r.p.n.e - koniec królestwa, Rzym staje się republiką
264.p.n.e - Rzymianie opanowali całą Italię i krainy na wybrzeżu M. Śródziemnego
202p.n.e -bitwa pod Zamą. Rzym pokonuje Kartaginę. Kartagina traci flotę, wszystkie posiadłości poza Afryką, zobowiązuje się płacić Rzymowi kontrybucję i podporządkowuje mu swoją politykę zagraniczną
167r.p.n.e - koniec monarchii macedońskiej,
zniesienie podatku w Rzymie
146r.p.n.e -III wojna punicka. Wojna zaborcza. Po długim oblężeniu w 146r.p.n.e. Kartagina zostaje doszczętnie zniszczona przez wojska Rzymskie pod wodzą Publiusza Korneliusza Scypiona Młodszego
31r.p.n.e - bitwa pod Akcjum. Oktawian i Antoniusz walczyli o władzę w Rzymie. Oktawian wygrał i stał się władcą Imperium - cesarzem.
16 4 16
2010-02-01T22:34:54+01:00
202r.p.n.e-bitwa pod Zamą
31.r.p.n.e-Aktawian Augustyn pokonał w bitwie pod Akcjum Marka Antoniusza.
753.r.p.n.e-Powstanie Rzymu
509.r.p.n.e.wprowadzenie repuliki
264.r.p.n.e.-zakończenie podoju italii
167.r.p.n.e.-trzecia wojna macedońska
146r.p.n.e.-zdobycie Kartaginy i podporządkowanie Grecji
7 4 7