Dwóch robotników może wykonywać pewną pracę w ciągu 30 dni. Po sześciu dniach wspólnej pracy jeden z nich zachorował, a drugi dokończył tę pracę w ciągu 40 dni. W ciągu ilu dni każdy z robotników wykonałby tę pracę samodzielnie ?

Proszę pilne zadanie na jutro !

2

Odpowiedzi

2010-02-01T22:33:55+01:00
Wydaje mi się, że to będzie tak

2 robotników wykonuję to pracę w 30 dni

wykonali już 6 dni tej pracy aby obliczyć ile 1 robotnik wykonywał by sześciodniową pracę dwóch robotników trzeba pomnożyć 6 *2 bo jeden by wykonywał tę pracę 2 razy dłużej niż dwoje 6*2=12


Resztę tej pracy jeden robotnik wykonywał 40 dni i teraz trzeba dodać 40+12 bo tyle wykonał sam + wykonałby gdyby od początku był sam wychodzi nam 52 czyli sam wykonywał by tę prace w 52 dni.
2 1 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T23:10:59+01:00
Ponieważ pracowali razem przez 6 dni więc wykonali 6/30 pracy czyli 1/5 zostało więc 4/5 do wykonania i pracownik wykonał ją w ciągu 40 dni więc należy 40/(4/5)=50 dni
to jest odp .Nie ma znaczenia tu który zachorował
5 2 5