W ostatnim kwartale tego roku w ośrodku szkoleniowym''jedż z głową "zorganizowano kurs prawa jazdy.Wpazdzierniku było 74 uczestników.Wlistopadzie zgłosilosię o 48 osób mniej niz pazdzierniku.Ile osób uczestniczyło w kursie w grudniu,jeżeli w całym kartale przeszkolono 150 osob?.Wiem że wynik to 50 ale jak powinno wyglądać obliczenie do tego zadania?prosze o pomoc!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T22:30:48+01:00

październik - 74
listopad - 74-48=26
grudzień - x

74+26+x=150
x=50

W grudniu w kursie uczestniczyło 50 osób
2010-02-01T22:34:38+01:00
Październik - 74 osoby
listopad - 74 - 48 = 26 osób
grudzień - x
razem - 150 osób
74 + 26 + x = 150
x = 150 - 74 - 26
x = 50
Odp. W grudniu w kursie uczestniczyło 50 osób.