Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T22:39:27+01:00
Ukladasz uklad rownan
jeden punkt = jedno rownanie
pamietamy ze wspolrzedne punktow to (x,y) a ogolny wzor funkcji liniowej to y=ax+b

A=(=3,0) -> pierwsze rownanie 0=a*3 + b

B=(0,4).?? -> drugie rownenie 4 = a*0+b

0=a*3 + b
4 = a*0+b

b=-3a
4=b

4=-3a / : (-3)
b=4

a= - 4/3
b=4

zatem wzor funkcji (wstawiasz obliczone a i b do wzoru ogolnego y=ax+b)

y= - 4/3x + 4

tak samo robisz przy kazdych innych punktach


4 4 4
2010-02-01T22:41:13+01:00
To "=" się przy trójce to nie powinien być "-" ?? jeśli tak to:

układ równań, te pierwsze liczby w nawiasach to x, a drugie f(x)

wzór funkcji liniowej to f(x)=ax+b

0=-3a+b
4=0a+b

0=-3a+b
b=4

3a=b
b=4

a = 4/3
b = 4

wzór końcowy więc będzie miał postać:

f(x) = 4/3x + 4
5 4 5