Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T22:50:16+01:00
Według mnie, cytat "Nie potrafię ,niestety widzieć baranka poprzez zamkniętą skrzynię"", oznacza brak wyobraźni u bohatera, który wypowiedział te słowa. Mały Książę widział go sercem ; oczami wyobraźni, a lotnik nie miał takiej wrażliwości i umiejętności. Właśnie tym różnią się dorośli od dzieci - dzieci potrafią widzieć oczami wyobraźni, dostrzegać, to co niedostrzegalne na pierwszy rzut oka, co niedostrzegalne jest przez dorosłych. Żeby zobaczyć 'branka przez zamkniętą skrzynię' trzeba naprawdę wierzyć, że baranek rzeczywiście się w niej znajduje. Zwykle wszyscy oceniają powierzchownie, interpretują to co widzą, jak, np. w przypadku węży boa, zamkniętych i otwartych, widzieli kształt podobny do kapelusza, więc wiedzieli w rysunku tym kapelusz. Za to, autor - lotnik widział tam węża, który trawi słonia. To właśnie zaleta dzieci, potrafią widzieć to co niewidzialne i wierzyć w to. Podsumowując - zdanie to mówi nam, że nie każdy może zobaczyć, to co widzą inni. Każdy ma inną wrażliwość, każdy na inną długosc może puścić wodzę wyobraźni, nie każdy ma wyobraźnię ...
1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-01T22:50:29+01:00
Nie można zobaczyc czegoś co jest ukryte, aby móc ujrzec nalerzy najpierw poznac. Człowiek patrząc np. na innego człowieka nie może stwierdzic jaki on jest musi najpierw się do niego zbliżyc, spróbowac zrozumiec, bo wiele rzeczy ukrytych jest pod "maskami", które dopiero przy bliższym poznaniu można zdjąc. Zamkniętą skrzynię można interpretowac jako mur, który stawia dookoła siebie każdy z nas, aby chronic się przed nieprzyjaznym światem. Wieko może otworzyc ktoś komu zaufamy i pozwolimy mu na poznanie prawdziwego ja. Może to byc także kurtyna ludzkiej obłudy, obietnic bez spełnienia itp.
1 3 1