Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T23:29:14+01:00
A=3cm
b=4cm
c=5cm

a²+b²=c²
3²+4²=5²
9+16=25
25=25 jest to trójkąt prostokątny
Zatem c=2r

c=5=2r /:2
r=2,5cm
18 3 18
2010-02-01T23:29:15+01:00
Trójkąt o bokach 3,4,5 jest trójkątem prostokątnym (tw. pitagorasa można sprawdzić), średnicą koła opisanego na trójkącie prostokatnym jest przeciwprostokatna trójkata. A więc promień koła jest równy 2,5cm
8 3 8
2010-02-01T23:30:53+01:00
Zauważmy, że to jest trójkąt prostokątny - wiemy to z twierdzenia Pitagorasa:
3²+4²=5²
9+16=25
25=25

wyszła równość więc z pewnością jest prostokątny. Promień koła opisanego na trójkącie prostokątnym z przeciwprostokątną "c" liczymy ze wzoru:
R=c/2

czyli u nas:
R=5/2=2,5
8 4 8