Odpowiedzi

2010-02-01T22:54:16+01:00
0,2*120g=24g
24/x=0,25 * 100%
x=96g
120-96=24g

Odp. Należy odparować 24g.

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T23:16:02+01:00
Witam

Korzystając ze wzoru na stęż.% roztworu cp = ms*100%/mr oraz oznaczenia masy odparowanej wody przez x otrzymujemy dla :

roztworu początkowego : cp1 = ms*100%/mr1 czyli 20% = ms*100%/120
czyli 5*ms = 120 czyli ms = 24g

roztworu końcowego : cp2 = ms*100%/[120 - x ] czyli
25% = 24*100%/[120-x] czyli
120-x = 24*4 = 96 czyli
x = 120g - 96g = 24g wody do odparowania
ms jest takie samo w obu przypadkach bo masa subst.rozp. nie zmienia się.

pozdrawiam
czarnadziura