W pewnej firmie A na wynagrodzenie miesięczne przeznacza sie 120tys zł a w firmie B 75 tys zl.Każdy pracownik firmy A zarabia średnio o 100 zł więcej niż pracownik firmy B.Oblicz liczbę pracownikow obu firm wiedząc że stosunek liczby zatrudnionych w firmie A do liczby zatrudnionych w firmie B jest rowny 4:3.ZAPISZ OBLICZENIA:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T23:06:02+01:00
X-wynagrodzenie w firmie B
x + 100 - firmy A
równanie:

w ułamkach :
4/3 * x+100/x = 120000/75000
4x + 400/ 3x = 120 / 75
300x + 30000 = 360x
x = 500

120000/600 = 200
75000/500 = 150

w firmie A jest 200 pracowników , a w firmie B 150 pracowników

( / oznacza kreskę ułamkową )
1 5 1
2010-02-01T23:06:49+01:00
A=120 tys.
B=75 tys.
pracownicy z firmy A:
-każdy zarabia 2.500
120.000:2.500=48
-ilość pracowników z firmy A=48
pracownicy z firmy B
-każdy zarabia 2.400
75.000:2.400=31
ilość pracowników z firmy B=31
RAZEM: 4:3

MI SIĘ WYDAJE ŻE TAK MA BYĆ
1 1 1