Odpowiedzi

2010-02-01T23:01:21+01:00
1.
sila elektrodynamiczna. sprawdza sie ja tak samo jak sile Lorentza czyli regula lewej dloni. w ten sposob ustawiasz dlon, zeby palce (od wskazujacego do malego) wskazywaly kierunek pradu, pole magnetyczne "wpadalo" do wewnatrz dloni, to wyprostowany i odgiety kciuk pokaze kierunek sily elektrodynamicznej

2.
od natezenia pradu, indukcji magnetycznej, kata miedzy tymi dwoma wektorami (I oraz B)

3.
napiecie skuteczne - 230V
czestotliwosc - 50Hz
napiecie szczytowe - ok 380V (230*pierwiastek z 2)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T23:05:10+01:00
1. Powstaje wtędy napięcie (różnica potencjałów, czyli między początkiem, a końcem danego obwodu jest jakieś napięcie)
2. Od ilości zwojów i wielkości napięcia.
3. jest to czestotliwośc napięcia 50Hc, napięcie 250V <--- ciężko mi to opisac bo dokońca tego nie kumam :D Ale jeszce trochę czasu jak będę się tego uczył :) uff