Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T23:08:53+01:00
Dane:
a=11cm
b=6dm=60 cm
c=610 mm=61cm
szukane:
czy trójkąt jest prostokątny?
żeby trójkąt był prostokątny to suma kwadrat ów2 krótszych boków musi być równa kwadratowi najdłuższego boku
sprawdzamy:
11 *11 +60 *60 =61 *61
121 +3600=3721
3721=3721
a więc trójkąt jest prostokątny
teraz funkcje
kąt między bokiem a i c zaznaczamy alfa
tg alfa=60/11
kąt między bokiem b i c zaznaczamy beta
tg beta=11/60
2010-02-01T23:09:54+01:00
A=11 cm
b=6 dm=60cm
c=610 mm=61cm

11²+60²=61²
121+3600=3721
3721=3721
L=P
jest prostokątny

60/11=tgα

11/60=tgβ