Odpowiedzi

2010-02-01T23:17:05+01:00
0,12x + 0,02y = 0,03*200
x+y=200

0,12x=6 - 0,02y
x = 50 - 0,17y

50-0,17y + y =200

0,83y = 150

y = 180,72g

x=200-180,72
x=19,28g
31 3 31
2010-02-01T23:24:52+01:00
Ile śmietanki o zawartości 12% tłuszczu i ile mleka dwuprocentowego trzeba zmieszać,aby otrzymać 200g mleka,w którym będzie 3% tłuszczu?

matematycznie trzeba rozwiązać układ równań:
2%x+12%y=3%*200
x+y=200

a chemicznie pajączkiem mamy:

12%-3%=9%
3%-2%=1%

czyli należy zmieszać w stosunku 9:1

9x+1x=200
10x=200
x=20gwięc należy wziąć 180g mleka i 20g śmietanki


Edytowałam, gdyż przed chwilą zweryfikowałam pozytywnie poprzednika rozwiązanie- nie ma błędu jedynie niepotrzebnie podczas liczenia zaokrąglił na 0,17 co potem dało mu trochę zmieniony wynik.
19 3 19
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T23:37:46+01:00
Ile śmietanki o zawartości 12% tłuszczu i ile mleka dwuprocentowego trzeba zmieszać,aby otrzymać 200g mleka,w którym będzie 3% tłuszczu?

x- ilość śmietanki 12%
y - ilość mleka 2%

x+y =200

12% czyli0,12- procent ma śmietanka
2% czyli 0,02 - ma mleko
3% czyli 0,03 - ma mleko które mamy otrzymać

0,12x+ 0,02y = 0,03 *200

x+y =200
0,12x+ 0,2y = 0,3 *200

x=200-y
0,12x + 0,2 y = 6

0,12* (200 -y) +0,02 y =6
24 - 0,12y + 0,02y =6
-0,10 y= 6- 24
-0,10y = - 18
y =180

x=200-y
x=200-180
x=20

Odp: Musimy użyć 180g mleka i 20g śmietanki.
82 4 82