Nie mam pojęcia jak zrobić to zadanie naprawdę potrzebuję pomocy. Nie musi być zadanie perfekcyjnie zrobione ale żeby miało ręce i nogi :P błagam o pomoc:)
Tangens
korzystając z rysunku(dodałam w załączniku), oblicz tg a - jeżeli |AB|= 16cm |AD|=6cm |DC|-8C

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T23:22:11+01:00
Wiec tak... trapez dzielisz na trojkat i prostokat i znaczysz na dolnej podstawie punkt powiedzmy E

AD=CE=6cm

EB=16-DC=8cm

tg a = CE / EB = 6/8
2010-02-01T23:24:07+01:00
Trzeba poprowadzić wyskośc tego trapezu która bd równa dł. odcinka DA. ta wysokośc opada w punkcie załóżmy E i jest prostopadła do podstawy. Odcinek EB bd równy AB-DC= 8cm.
tga=CE/EB
tga=3/4
2010-02-01T23:32:30+01:00