Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-01T23:27:00+01:00
Kiedy Jurek się urodził to jego wiek wynosił zero... Wtedy właśnie jego tata miał 25 lat... minęło ileś lat (tyle samo "x" minęło oczywiście dla Jurka i dla jego taty) i razem mają 55 lat:

x - liczba lat, która minęła
25+x - wiek aktualny taty
0+x - wiek aktualny Jurka

25+x+0+x=55
2x=55-25
2x=30
x=15

tak więc Jurek ma aktualnie 15 lat.
4 3 4
2010-02-01T23:27:53+01:00
X - wiek taty
y - wiek Jurka

x+y =55

Gdy urodził sie Jurek, jego tata miał 25 lat
czyli tata Jurka jest 25 lat starszy jeśli do wieku Jurka dodamy 25 będzie miał tyle co tata
x= y+25

x+y =55
x= y+25
za x z pierwszego równania podstawiamy x z drugiego równania

y+25 +y =55
2x= 55-25
2y= 30
y=15

x+y =55
x=55-y
x=55-15
x= 40

Odp: Jurek ma 15 lat.
2010-02-01T23:42:38+01:00
X+y=55
x-y=25

2x=80
x=40

40+y=55

y=15

Odp.Jurek ma 15 lat ;)