Odpowiedzi

2010-02-02T09:07:37+01:00
1500zł: 3= 500zł- to 1/5 jej poborów
5*500zł=2500zł
odp. pani karolina ma 2500zł poborów
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T09:07:42+01:00
Aby dowiedzieć się ile to 1/5 tej liczby trzeba 1500 podzielić na 3
wychodzi 500.
Wtedy 500 mnożymy przez 5 i wychodzi 2500.
A więc:
Odp: Pobory pani Karoliny wynoszą 2500zł.
12 4 12
2010-02-02T09:46:37+01:00
X - pensja pani Karoliny

3/5x = 1500 /*5
3x = 7500 /: 3
x = 2500

Odp. Pensja pani Karoliny to 2500 złotych