Przekątna podzieliła równoległobok na trójkąty o polach 300cm kwadratowych każdy. Jeden z boków trójkąta będący zarazem bokiem równoległoboku ma długość 3dm. Jaką długość ma wysokość równoległoboku opuszczona na ten bok?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T10:02:02+01:00
Odpowiedz w zalaczniku wraz z rysunkiem
2010-02-02T10:04:15+01:00
P - pole równoległoboku = 300 cm² + 300 cm² = 600 cm²
a - bok równoległoboku = 3 dcm = 30 cm
P - pole równioległoboku = ah
h - wysokość = P/a = 600/30 = 20 cm
2 3 2
2010-02-02T10:06:53+01:00
Dane
P = 300cm2 = 3dm2 * 2 = 6dm2 (ponieważ podane pole jest połową pola równoległoboku)
a = 3dm
h = ?

P = a * h
h = P / a
h = 6dm2 / 3dm
h = 2dm

Odp. Wysokość ma 2dm długości

2 3 2