Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T10:52:48+01:00
A. O₂
B. H₂O
C. CuO
D. S

1. reakcja syntezy - Cynk reaguje z tlenem tworząc tlenek cynku.
2. reakcja analizy - Cynk reaguje z wodą tworząc wodór i tlenek cynku.
3. reakcja wymiany - Wodór reaguje z tlenkiem miedzi tworząc wodę i miedź.
4. reakcja syntezy - Siarka reaguje z miedzią tworząc siarczek miedzi (II).
2010-02-02T10:53:02+01:00
1.2Zn + O₂ -> 2ZnO
2.Zn + H₂O -> ZnO + H₂
3.CuO + H₂ -> Cu + H₂O
4.Cu + S -> CuS

A - O₂
B - H₂O
C - CuO
D - S