Witam za zadanie daje 60 pkt ponieważ jest dość trudne nawet a oto i one:
starożytne zadanie chińskie.

W ogrodzie mandaryna były bażanty i króliki.Razem miały 35 głów i 94 nogi.
Ile było bażantów, a ile królików?

Ps: ma być to rozwiązane w postaci układu równań

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T11:29:58+01:00
Wcale nie trudno :> :P

x- bażanty
y- króliki

x+y=35 /*(-2)
2x+4y=94

-2x-2y=-70
2x+4y=94
___
2y=24
y=12

35-12=x
x=23
2010-02-02T11:31:41+01:00
X-bażanty
y-króliki

x+y=35
2x+4y=94

x=35-y
2*(35-y)+4y=94

x=35-y
70-2y+4y=94

x=35-y
2y=24 /:2

x=35-y
y=12

x=35-12
y=12

x=23
y=12

spr. z war. zad.

x+y = 35
2x + 4x = 94

x+y = 35 / * (-2)
2x + 4y = 94

-2x-2y = -70
2x+4y=94

2y = 24
y = 12

x=35-12 = 23


Odp: Królików było 12, a bażantów 23. :)
2010-02-02T11:38:41+01:00
X - bazanty
y - kroliki

x + y = 35 / × (-2)
2x + 4y = 94

-2 x - 2y = (-70)
2x + 4y = 94

2y = 24 / :2
y = 12

35 - 12 = x (35 - 12)
x = 23