Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-02T12:08:44+01:00
-Bogacenie się szlachty Polskiej na sprzedaży zboża,
-Zaczęto tworzyć literaturę w języku Polskim,
-Król i Królowa (Zygmunt August zwany Starym oraz Bona Sforza) byli mecenasem sztuki(opiekowali się artystami)

;-)
7 4 7
2010-02-02T12:13:35+01:00
Wiek XVI w dziejach Polski nazywa się często złotym wiekiem, ponieważ był to okres pomyślnego rozwoju gospodarczego, rozkwitu kultury i nauki, a także wewnętrznego pokoju. :)
Pozdrawiam i liczę na naj. ;)
9 4 9
2010-02-02T12:21:04+01:00
Dlaczego Polske w XV-XVI nazywano złotym wiekiem ?
Ponieważ
- w tym czasie był bardzo bujny rozwój literatury, nauki i sztuki renesansowej
- w 1659r polska połączyła się z Litwą po czym zmieniał nazwę na RZECZPOSPOLITA OBOJGA NARODÓW
- 1561r. - Polska przyłącza Inflanty
- Hołd Pruski - 1525 r. Państwo krzyżackie przestaje istnieć.
-Flota na Bałtyku
-Tolerancja religijna w Polsce
- Demokracja szlachecka w Polsce
Wyrazy trudne do zrozumienia
- * Flota - straż morska
2 5 2