Uzupełnij schemat tak,aby uzyskać jak najwięcej informacji o łodydze:
Łodyga:
-PRZEKSZTAŁCENIA:
*
u.........
*
u.........
*
u.........
-KSZTAŁTY:
*
u.........
*
u.........
*
u.........
-ROLA:
*
*
*
-TRWAŁOŚĆ:
*jednoroczne
u.........
*
u..........
*
u...........


Proszę o pomoc.........

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-02T13:47:12+01:00
-PRZEKSZTAŁCENIA:

*bulwy ( ziemniak)
*ciernie(śliwa tarnina)
*rozłogi (poziomki)
-KSZTAŁTY:

*obła(róża)
*trójkanciasta(konwalia majowa)
*czterokanciasta (jasnota biała)
-ROLA:

*Umożliwia przepływ wody oraz innych związków między poszczególnymi organami rośliny;
*Utrzymuje w odpowiednim położeniu pozostałe elementy pędu
*Może służyć do rozmnażania bezpłciowego
-TRWAŁOŚĆ:

*jednoroczne(słonecznik)
*dwuletnie(marchewki)
*wieloletnie, czyli byliny (cebule)
Myślę, że pomogłam ;-)
223 4 223
2010-02-02T13:58:13+01:00
-przekształcenia
*w ciernie
*wykształcenie bulwy
*wykształcenie kłącza
-kształt
*bulwy
*wąsy
*ciernie
*spłaszczona
-rola
*magazynuje materiały zapasowe,
* pełni funkcję czepną
*stanowi oś rośliny
*przeprowadza fotosyntezę
-Trwałość
*jednoroczne
*dwuletnie
* wieloletnie
170 4 170